Trasa Kaszubska. Są już umowy na dwa kolejne odcinki S6. Wiemy, kiedy mają być gotowe

Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2018-06-13 o godzinie 10:27

W poniedziałek podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S6 na jej fragmencie określanym jako Trasa Kaszubska. Odcinkami od Bożegopola Wielkiego do Szemudu, o łącznej długości ok. 20 km, pierwsze samochody mają pojechać w drugiej połowie 2021 r.


Podpisane umowy dotyczą odcinków drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – Luzino i Luzino – Szemud. Każdy z fragmentów będzie miał długość ok. 10 km. Będą miały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Droga ekspresowa S6

Pierwszy odcinek zaprojektuje i zbuduje firma PORR, drugi spółka Budimex. Koszt każdego z fragmentów to ok. 336-338 mln zł. Koszty zostaną częściowo pokryte ze środków unijnych. Odcinek Bożepole Wielkie – Luzino ma powstać w terminie 31 miesięcy, a Luzino – Szemud w terminie 34 miesięcy. W obu przypadkach jednak wyłączono, jak zwykle, okres zimowy od 15 grudnia do 15 marca.

Ogólnie droga ekspresowa S6 ma przebiegać od Goleniowa niedaleko Szczecina do Trójmiasta. W niemal całym województwie zachodniopomorskim, na odcinku od Goleniowa do Koszalina, trasa jest już w budowie (a krótki fragment – obwodnica Nowogardu – jest już gotowy). Jak informuje GDDKiA, w przyszłym roku wszystkie odcinki od Goleniowa do Koszalina powinny być już gotowe. To łącznie ok. 120 km nowej drogi ekspresowej.

Droga ekspresowa S6

Dalej, do obwodnicy Trójmiasta, droga w zasadzie jeszcze nie jest budowana. Tutaj zawiera się także tzw. Trasa Kaszubska, czyli fragment od Leśnic koło Lęborka do węzła Gdynia Wielki Kack. Podpisane w poniedziałek umowy na odcinki od Bożegopola Wielkiego do Szemudu to środkowe części Trasy Kaszubskiej. W marcu br. podpisano umowę z firmą Polaqua na projekt budowlany i wykonawczy oraz budowę ok. 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią.

Droga ekspresowa S6

Co do ostatnich odcinków Trasy Kaszubskiej, na zachód od Bożegopola Wielkiego (do Leśnic), nie ma jeszcze wiążących terminów ich realizacji. Będą one realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, podobnie jak pozostałe odcinki S6, czyli Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, Koszalin – Leśnice i Zachodnia Obwodnica Szczecina. Decyzję w tej sprawie podjął tydzień temu Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.

www.gazeta.pl Mikołaj Fidziński 12.06.2018 12:41

« wróć